본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

하루 10분 영어공부 <동작 없는 상태-과거 (누가/ was, were /상태)>

by 재테크AI TUTU 2020. 1. 16.
반응형

#~하다 => ~했었어(~하지않았다)

I am     =>    I was (not)

She is   =>   She was (not)

He is    =>    He was (not)

You are    =>    You were (not)

They are    =>    They were (not)

We are    =>    We were (not)

happy/sad/cute/famous/smart/hungry

나는 슬펐어

I was sad

하지만 나는 행복해

but I am happy

그 여자는 슬펐어

She was sad

그는 행복했어

He was happy

그는 행복하지 않았어

He was not happy

나는 귀여웠어

I am cute

그는 유명했어

I was famous

그 여자는 똑똑했어

She was smart

나는 배가 고팠어

I was hungry

그들은 귀여웠어

They were cute

그리고 그들은 유명해

and they are famous

우리는 행복했어

We were happy

우리는 행복하지 않았어

We were not happy

너는 똑똑했어

You were smart

너는 귀여웠어

You were cute

나는 똑똑했어

I was smart

그들은 배고팠어

They were hungry

우리는 슬펐어

We were sad

우리는 슬프지 않았어

We were not sad

반응형

댓글