본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

하루 10분 영어공부 <동작없는 상태-과거(누가/was,were/'직업'이었다>

by 재테크AI TUTU 2020. 1. 20.
반응형

#~직업이었다/나는 예전에 이런거 했었어(~직업이 아니였다)

I was/She was/He was    (+not)

You were    (+not)

<a teacher/a student/an office worker/a housewife/a singer/a writer/a doctor/a nurse>

We were/They were    (+not)

<teachers/students/office workers/housewives/singers/writers/doctors/nurses>

나는 학생이야    I am a student

나는 학생이었어    I was a student

그녀는 주부에요    She is a housewife

그녀는 주부였어요    She was a housewife

너는 가수야    You are a singer

너는 가수였어    You were a singer

나는 학생이었어    I was a student

나는 가수가 아니었어    I was not a singer

그녀는 선생님이었어    She was a teacher

그녀는 의사가 아니었어    She was not a doctor

그녀는 선생님이 아니었어    She was not a teacher

그는 회사원이었어요    He was an office worker

그는 작가가 아니었어요    He was not a writer

너는 선생님이었어    You were a teacher

너는 주부가 아니었어    You were not a housewife

그들은 간호사들이 아니었어요    They were not nurses

그들은 학생들이었어요    They were students

우리는 가수들이었어요    We were singers

우리는 주부들이 아니었어요    We were not housewives


반응형

댓글