본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

하루 10분 영어공부<누가~할거야(미래/예정)>

by 재테크AI TUTU 2020. 1. 30.
반응형

#~할거야

I am / You are / She is / He is / They are / We are    +going to

leave(떠나다) / go(가다) / swim / save water / take a bus / bring food/ sell a car / wear a coat

나는 시간을 아낄거야    I am going to save time

그녀는 물을 아낄거야    She is going to save water

그들은 돈을 아낀다    They are going to save money

그는 돈을 가져올거야    He is going to bring money

그녀는 자동차를 살거야    She is going to buy a car

그녀는 수영을 할거야    She is going to swim

우리는 집을 팔거야    We are going to sell a house

그들은 집을 살거야    They are going to buy a car

나는 일할거야    We are going to work

나는 영어공부할거야    I am going to study English

나는 떠날 거야    I am going to leave

우리는 떠날 거야    We are going to leave

우리는 갈거야    We are going to go

그녀는 떠날 거야    She is going to leave

나는 기차를 탈 거야    I am going to take a train

너는 버스를 탈 거야    You are going to take a bus

그들은 택시를 탈 거야    They are going to take a taxi

우리는 택시를 탈 거야    We are going to take a taxi

그녀는 지하철을 탈 거야    She is going to take a train

그는 기차를 탈 거야    He is going to take a train

그는 차를 팔거야    He is going to sell a car

그는 차를 살거야    He is going to buy a car

나는 코트를 입을 거야    I am going to wear a coat

나는 드레스를 입을 거야    I am going to wear a dress

그들은 음식을 가져올 거야    They are going to bring food

나는 내친구를 데리고 올거야 I am going to bring my friend

우리는 물을 아낄 거야 We are going to save water

반응형

댓글