본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

있다, 없다(in 장소)

by 재테크AI TUTU 2020. 4. 16.
반응형

레벨업 길게말하기 1탄

있다/없다 (in 장소)


I + am / was (not)

She / He + is / was (not)

You / They / We + are / were (not)

in China 중국

in Seoul 서울

in my house 나의 집

in my room 나의 방

in the kitchen 그 부엌

in the library 그 도서관

in the cafe 그 카페

in the park 그 공원

in the office 그 사무실


그들은 중국에 있어

They are in China

나는 서울에 있어

I am in Seoul

그녀는 그 카페에 있어

She is in the cafe

그는 그 사무실에 있어

He is in the office

그들은 그 도서관에 없어

They are not in the library

우리는 그 공원에 없어

We are not in the park

그녀는 그 차 안에 없어

She is not in the car

나는 내 방에 없어

I am not in my room

너는 서울에 있었어

You were in Seoul

그들은 그 교실에 있었어

They were in the classroom

그는 그 몰에 있었어

He was in the mall

나는 일본에 있었어

I was in Japan

나는 그 도서관에 없었어

I was not in the library

우리는 그 식당에 없었어

We were not in the restaurant

그녀는 그녀의 집에 없었어

She was not in her house

그들은 그 병원에 없었어

They were not in the hospital


반응형

댓글