본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

복습 대화연습하기

by 재테크AI TUTU 2020. 3. 18.
반응형

기초영어말하기 2탄

복습 대화연습하기


A : 너 아팠니?

Were you sick?

B1 : 응, 나 정말 아팠어

Yes, I was really sick

B2 : 아니, 난 아프지 않았어

No, I wasn't sick

하지만 난 정말 피곤했어

but I was really tired


A : 그는 잘생겼었나요?

Was he handsome?

B1 : 네, 그는 정말 잘생겼었어요

Yes, He was really handsome

그리고 그는 인기가 많았어요

and he was popular

B2 : 아니요, 그는 잘생기지 않았어요

No, he wasn't handsome

하지만 그는 매력적이었어요

but he was attractive


A : 그들이 공평했나요?

Were they fair?

B1 : 네, 그들은 공평하고 신중했어요

Yes, they were fair and careful

B2 : 아니요, 그들은 공평하지 않았어요

No, they weren't fair

그래서 저는 정말 화가 났어요

so, I was really angry


A : 저희가 틀렸나요?

Were we wrong?

B1 : 네, 당신들은 틀렸어요

Yes, you were wrong

B2 : 아니요, 여러분은 틀리지 않았어요

No, You weren't wrong

여러분은 현명했어요

You were wise


A : 그녀가 친절했나요?

Was she kind?

B1 : 네, 그녀는 굉장히 친절했어요

Yes, she was very kind

B2 : 아니요, 그녀는 친절하지 않았어요

No, she wasn't kind

왜냐하면 그녀는 화가 났었어요

because she was angry


A : 그는 슬펐나요?

Was he sad?

B1 : 네, 그는 굉장히 슬펐어요

Yes, he was very sad

B2 : 아니요, 그는 슬프지 않았어요

No, he wasn't sad

하지만 그는 행복하지 않았어요

but he wasn't happy


반응형

댓글