본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

누가~했다 (과거말하기)

by 재테크AI TUTU 2020. 3. 10.
반응형

기초영어 말하기 2탄

누가~했다(과거)


I / You / We / They

He / She

+

walk - walked 걸었다

wait - waited 기다렸다

miss - missed 그리워했다

fail - failed 실패했다

watch - watched 봤다

play - played 경기했다

play - played the piano 연주했다

smile - smiled 웃었다


예외규칙

forget - forgot 잊었다

fight - fought 싸웠다

understand - understood 이해했다

win - won 이겼다

find - found 찾았다

know - knew 알았다

hear - heard 들었다

bring - brought 가져왔다


나는 걸었다

I walked

나는 어제 걸었다

I walked yesterday

우리는 기다렸다

We waited

우리는 너를 기다렸다

We waited for you

그들은 실패했다

They failed

그녀는 기타를 연주했다

She played the guitar

그는 하키를 경기했다

He played hockey

그는 지난주에 하키를 경기했다

He played hockey last week

우리는 싸웠다

We fought

우리는 지난 밤에 싸웠다

We fought last night

그들은 이겼다

They won

그들은 그 경기를 이겼다

They won the game

나는 그걸 알고 있었어

I knew it

너는 잊었어

You forgot

그가 그 꽃을 가져왔어

He brought the flower

그녀가 그 꽃을 찾았어

She found the flower



반응형

댓글