본문 바로가기
독학으로 영어공부/매일영어

누가~하고있었다/있지않았다 (was/wasn't)

by 재테크AI TUTU 2020. 3. 22.
반응형

기초영어말하기 2탄

누가~하고있었다/있지않았다 

was/wasn't


I / He / She

was / wasn't


talking 말하다

exercising 운동하다

sleeping 자다

helping them 돕다

expecting a gift 기대하다

eating beef 먹다1

having lunch/beef 먹다2

watching TV (감상)보다

looking at you (들여다)보다


나는 운동하는 중이었어

I was exercising

나는 운동하는 중이 아니었어

I wasn't exercising

그녀는 아침에 자는 중이었어

She was sleeping in the morning

그녀는 아침에 자는 중이 아니었어

She wasn't sleeping in the morning

그가 너를 쳐다보고 있었어

He was looking at you

그가 너를 쳐다보고 있지 않았어

He wasn't looking at you

그는 선물을 기대하고 있었어

He was expecting a gift

그는 선물을 기대하고 있지 않았어

He wasn't expecting a gift

나는 너를 기대하고 있었어

I was expecting you

나는 너를 기대하고 있지 않았어

I wasn't expecting you

그녀는 오후에 TV를 보고 있었어

She was watching TV in the afternoon

그녀는 오후에 TV를 보고 있지 않았어

She wasn't watching TV in the afternoon

그는 노력하고 있었어

He was trying

그는 열심히 노력하고 있었어

He was trying hard

그는 열심히 노력하고 있지 않았어

He wasn't trying hard



반응형

댓글